0

کارت ویزیت چیست ؟ بهترین گزینه برای تبلیغات فیزیکی شغل و کسب و کار‌ها

دسته بندی ها : وبلاگ 24 اردیبهشت 1399 افشین عربی 9666 بازدید
کارت ویزیت بهترین گزینه برای تبلیغات

کارت ویزیت چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم تا کارت ویزیت را به صورت کامل به شما معرفی کنیم و بگوییم که کارت ویزیت چیست و چه کاربردی دارد ؟ همچنین خواهیم گفت که یک کارت ویزیت خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و انواع کارت ویزیت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد . در جواب به سوال کارت ویزیت چیست می‌توان کارت ویزیت را ابزاری برای معرفی کسب و کار نامید ، تا بتوانید نوع کسب و کار و شیوه‌های ارتباطی را با مخاطبین خود به اشتراک یا در میان بگذارید ، کارت ویزیت کاغذ یک وسیله‌ی ارتباطی بسیار مناسب است که مشتریانتان همواره می‌توانند از آن استفاده کنند ، در کشور ما معمولا به کارت ویزیت خیلی کم اهمیت داده می شود و جزء آخرین اولویت های یک شرکت برای بازاریابی می باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا این نگرش اشتباه می باشد و شرکت ها برای بازاریابی نیاز دارند که به کارت ویزیت بیشتر اهمیت بدهند.

 

کارت ویزیت بهترین گزینه برای تبلیغات فیزیکی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در عصر ارتباطات الکترونیک عمدتا تبلیغات کاغذی جای خود را به شبکه های اجتماعی و اینترنت داده است اما با این وجود کارت ویزت هنوز هم به عنوان بهترین تبلیغ در میان کسب و کار ها وجود دارد و نقش عمده و خوبی در معرفی شغل شما به مشتریان را دارد ما در این مقاله سعی می کنیم تا ابتدا به شما بگوییم که کارت ویزیت چیست؟ سپس سراغ تاثیر کارت ویزیت در تبلیغات خواهیم رفت و انواع آن را به شما معرفی می کنیم تا به شما اثبات کنیم بیزینس کارت هنوز هم بهترین گزینه است.

یک گزینه دیگر که اغلب برای شرکت‌ها و کارخانجات نیاز است سربرگ است که ما در مقاله‌ای جداگانه راجب آن صحبت کرده‌ایم و می‌توانید در لینک زیر بیشتر راجب سربرگ‌های اداری بدانید تا بتوانید بهترین نتیجه را در طراحی و استفاده از آن بگیرید :

سربرگ چیست ؟

تاریخچه ی کارت ویزیت

تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی گردد که شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا چرم و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را به او معرفی کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد.

مهم ترین ابزار برای تبلیغ کسب و کار شما

 

به طور خلاصه کارت ویزیت یکی از مهم ترین ابزار ها برای تبلیغات و بازاریابیِ شرکتِ شما است. یک کارت ویزیت شاید در بازاریابی به طور مستقیم نقش کلیدی ای بازی نکند اما کارت ویزیتتان، معمولا اولین برخورد با مشتری است و از آنجایی که اولین مرحله ی تعامل با مشتری همیشه مهم و اثر گذار است، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم نقش مهمی در بازاریابیِ شما ایفا می کند.

در معنای لغوی کارت ویزیت به معنای کارتی است که اطلاعات و آدرس یک کسب و کار را نشان می دهد، پس هدف از داشتن یک کارت ویزیت به اشتراک گذاشتن اطلاعات مثل نام کسب و کار، آدرس تلفن، شماره تماس، آدرس سایت، آدرس ایمیل و خیلی چیز های دیگر است. یک کارت ویزیت علاوه بر اینکه اطلاعات شما را با مشتری در میان می گذارد می تواند هویت برند و حرفه ای گری شما را به نمایش بگذارد.

 

رقابت تکنولوژی با روش های قدیمی در تبلیغات

 

شاید فکر کنید که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی اثر و اهمیت کارت ویزیت کمتر شده باشد، در آمار جالبی که در سال 2019 گرفته شد، حدود 48 میلیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد که می توان نتیجه گرفت حداقل نیمی از مردم ایران گوشی هوشمند ندارد و جمله این مفهوم را می رساند که کارت ویزیت هنوز هم به عنوان بهترین گزینه برای تبلیغات کاربرد دارد و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تاکنون نتوانسته اند جای آن را بگیرند.

 

چرا می گوییم کارت ویزیت بهترین گزینه برای تبلیغات است؟

 

این درصد بسیار بزرگ است و نشان دهنده این است که پیشرفت تکنولوژی هنوز نتوانسته است ارتباطات سنتی را شکست دهد و شما با چاپ کارت ویزیت به صورت بهینه می توانید این کار را انجام دهید. مخاطبان بعد از گذر زمان و بعد از یک گردهم آیی براحتی می توانند با شما ارتباط بگیرند. حتی می توانند در شرایط ضروری کسب و کار یا خدمات شما را به دیگران معرفی کنند.

قبل از سفارش کالا و خدمات مردم معمولا قانونی بودن و مشروعیت کسب و کار شما را بررسی می کنند و به دنبال اطلاعاتی مثل نام برند، نوع خدمات، آدرس و شماره ی تماس می گردند و بهترین روش برای رساندن چنین اطلاعاتی به مشتری یک کارت ویزیت است که به طور حرفه ای طراحی و چاپ شده است و می تواند مشروعیت کسب و کار شما به مشتری نشان دهد و کسب و کاری که مشروعیتش به مشتری نشان داده شده است فروش بیشتری را تجربه می کند و می توانند شبکه ی مشتریانشان را بزرگتر کند.

امروزه ارتباط و انتشار اطلاعات از طریق کانال های مجازی خیلی سریع و با سرعت انجام می گیرد ولی نقاط منفی هم دارند. در این بستر هیچ راهی نیست که بتوان با اعتماد و واقعی با دیگران گفتگو کرد. راهی برای برقراری یک ارتباط جذاب نیست.

وقتی یک کسب و کار در حال رشد است این یک مشکل است. چرا؟ زیرا ارتباطات دیجیتال چند عنصر اصلی مثل گفتگوی کوتاه، علاقه، اعتبار، برقراری ارتباط چشمی و فشردن دست را در ذاتش ندارد.

 

انواع کارت ویزیت براساس ابعاد و جنس

 

اگر طراح هستید یا به تازگی وارد شغل طراحی کارت ویزیت شده اید می توانید انواع طرح ها و مدل های کارت ویزیت را در دسته های زیر ببینید و اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه کارت ویزیت طراحی کنید روی لینک بزنید.

مات مخملی نانو

  1. 8.5 * 4.8 سلفون مات مخملی
  2. 9 * 6 سلفون مات مخملی دورگرد
  3. 9 * 6 سلفون مات مخملی دورو دورگرد موضعی
  4. 9 * 6 سلفون مات مخملی دورگرد طلاکوب

کارت ویزیت معمولی

  • نکته : سایز این فرم های ویزیت 8.5 * 4.8 سانتی متر می باشد
  1. UV گلاسه
  2. سلفون مات
  3. سلفون براق
  4. کتان امباس
  5. کتان آلمان
  6. سوسماری
  7. UV لیبل
  8. سلفون مات دورگرد
  9. لیبل UV
  10. لیبل سلفون براق
  11. کتان پلاستیک

نوع فانتزی (مستطیل)

  • لبه های تمام این کار ها دورگرد می باشد و بعاد آن ها در ابتدای هر فرم نوشته شده است.
  1. 9 * 6 طلا کارت لمینیت براق
  2. 9 * 6 طلا کارت لمینیت مات
  3. 9 * 6 لمینیت برجسته
  4. 9 * 6 لمینیت برجسته طلاکوب
  5. 9 * 6 لمینیت براق طرح موج
  6. 9 * 6 لمینیت مات طرح موج
  7. 9 * 6 سلفون براق دورو (سلفون حرارتی)
  8. 9 * 6 سلفون مات دورو (سلفون حرارتی)
  9. 9 * 6 سلفون مات دورو موضعی
  10. 9 * 6 سلفون مات دورو طلاکوب
  11. 9 * 6 آهنربایی
  12. 9 * 6 آهنربایی با قالب طرح مشتری
  13. 9 * 6 لمینیت براق
  14. 9 * 6 لمینیت مات
  15. 8.5 * 4.8 لمینیت براق ویزیتی
  16. 8.5 * 4.8 لمینیت مات ویزیتی
  17. 8.5 * 4.8 لمینیت برجسته ویزیتی
  18. 8.5 * 4.8 لیبل شیشه ای – چاپ افست یووی بدون تغییر رنگ حتی در مقابل نور خورشید
  19. 5.9 * 5.6 لمینت طلاکوب سایز کوچک
  20. 5.9 * 5.6 لمینیت برجسته سایز کوچک
  21. 5 * 5 لمینیت براق مربعی
  22. 5 * 5 لمینیت مات مربعی

علاقه مند شدن مشتریان به بیزنس شما با کارت ویزیت

 

دست به دست دادن کارت ویزیت هم یک روش برای برقراری روابط انسانی است. این حتی یک روش عالی برای ادامه گفتگو یا مذاکره با افرادی است که به خدمات و کالای شما علاقه نشان داده اند. برای ارتباط گرفتن با افرادی که با ارتباط چشمی یا گفتگوهای کوتاه جذب کرده اید، عالی هستند و این عنوان دوباره این مطلب را می رساند که کارت ویزیت از بهترین و مناسب ترین گزینه ها در مبحث تبلیغات کاغذی است.

در نظر داشته باشید که چندین مشخصه برای طراحی کارت ویزیت باید در نظر گرفت، مثل خاص بودن، لوگو، رنگ و تایپوگرافی، کیفیت و شکل کارت و املا و دستور زبان.

و در پایان در نظر داشته باشید که کارت ویزیت برای تمام کسب و کارها ضروری هستند. قابل لمس بودن، آنها را برای صاحبان کسب وکارها که علاقه زیادی به ارتباط های شخصی دارند، آیتم های مفید کرده است. همچنین ملموس بودن آن ها همراه با یک طراحی خلاقانه باعث می شود مشتری ها شما را به خاطر بسپارند.

اگر هنوز برای کمپین بازاریابی خود یک کارت ویزیت در نظر نگرفتید، امیدواریم که این مقاله موفق شده باشد که به شما نشان دهد که چرا یک کارت ویزیت مدرن می تواند کسب و کارتان را رونق دهد.

 

گرافیک من وردپرس
افشین عربی

طراح گرافیکی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه مای گرافیک

با عضویت در خبرنامه ویژه مای گرافیک از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!