چگونه یک دکوراسیون مشتری پسند برای بوتیک طراحی کنیم ؟
طراحی دکوراسیون زیبا برای بوتیک و پوشاک زنانه و مردانه
طراحی دکوراسیون برای بوتیک زنانه و مردانه و فروشگاه لباس و پوشاک از واجبات مغازه است ، آنچه که مشتری میبیند و میتواند مشتری را از بیرون مغازه و دیدن ویترین جذب کند چینش و طراحی زیبای مغازه است . در مورد طراحی فضای داخلی و اهمیتش باهم حرف زده بودیم
یادتونه؟؟؟
اول بگم که امیدوارم زود این مهمون ناخونده از بینمون بره (امیدوارم وقتی اینو میخونی کرونا رفته باشه) و از شرش راحت بشیم تا بتونیم با خیال راحت به کارمون و رشدش فکر کنیم?
بعدم به نظرم وقتی بازار ها باز بشن و دوباره کسب و کار ها مثل قبل راه بیوفتن، اون مغازه هایی که برای مشتریشون ارزش قائلن و به دکوراسیونشون اهمیت میدن خیلی جلو تر از بقیه هستند.
قبول دارین؟؟؟?
خب بریم سراغ توضیحاتمون
قبل از توضیح اینکه اگر صاحب یک فروشگاه لباس فروشی هستید و نیاز به طراحی کارت ویزیت یا چاپ آن را دارید میتوانید نمونه کارت ویزیتهای ما را در لینک زیر مشاهده کنید :
کارت ویزیت بوتیک و پوشاک زنانه
اهمیت دکور در بوتیک دخترانه در جذب مشتری ارتباط مستقیم دارد ، در واقع اولین چیزی که مشتری شما از مغازه شما میبیند دکوراسیون مغازه شماست و اگر دکور زیبا و جذابی برای مشتریان خود بچینید احتمال جذب مشتری و ورود آن را بیشتر خواهید کرد ، با توجه به اینکه خانمها به ظاهر و دکور محیطهای مختلف توجه ویژهای دارند این طراحی دکوراسیون بوتیک بانوان از مهم ترین اصول در شروع به کار با مشاغل مربوط به پوشاک زنانه و مردانه (آقایان) است. طراحی دکوراسیون داخلی بوتیک کوچک و یا مغازه های بزرگ زمانی می تواند به بهترین نحوه اجرا گردد که چند اصل مهم در آن رعایت گردد.
توجه به یکسری از موارد به ظاهر ساده می تواند زیبایی منحصر به فردی به فضای فروشگاه ببخشد به نحوی که هر فرد با ورود به داخل مغازه جذب دکوراسیون و فضای زیبای فروشگاه شود و حتی اگر قصد خرید نداشته باشد از آراستگی فضای فروشگاه لذت ببرد و فروشگاه شما را به عنوان یکی از فروشگاه های خاص و مطرح در خریدهای بعدی به عنوان اولین انتخاب به خاطر بسپارد ، برای اینکه مشتری بتواند از به خوبی فروشگاه شما را به خاطر بسپارد کارت ویزیت بهترین گزینه است .
چند نکته مهم در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه و زنانه
چند نکته مهمی که می تونه تو دکوراسیون شیک و متفاوت تأثیر گذار باشه و بیشترین مشتری و جذب کنه رو براتون ذکر می کنیم :
⭐نورپردازی
⭐طراحی ورودی بوتیک
⭐استفاده از مانکن
⭐طراحی ویترین ها
⭐نحوه چیدمان لباس ها
⭐تمیز و مرتب بودن لباسها
⭐دکوراسیون و راحتی اتاق پرو
⭐توجه به راحتی مشتری در مغازه
⭐طراحی مسیر حرکت و بازدید مشتری
✔️ چنانچه قصد راه اندازی یه فروشگاه و یا تغییر دکوراسیون، بوتیکتون رو دارید به این نکات توجه کنید.
فضای بزرگ یا کوچک فروشگاه بوتیک
سبک طراحی و دکوراسیون فروشگاه و چیدمان پوشاک و مبلمان را با توجه به فضای بزرگ و کوچک فروشگاه خود مد نظر قرار دهید.
تزئیین فضای داخلی و چیدمان محصولات
هر فروشگاه یا مغازه ای باید دیزاین داخلی و چیدمان وسایل را بسته به نوع محصولات و کالاهایی که ارائه می دهد هماهنگ کند طوری که فضایی دلپذیر برای مشتری ایجاد نماید.
سعی کنید با توجه به نوع کالاهای فروشگاه خود سبک دکوراسیون و طراحی داخلی فروشگاه را انتخاب کنید به طور مثال اگر به عنوان عرضه کننده پوشاک و لباسهای مردان فعالیت می کنید باید فضای داخلی فروشگاه را متناسب با نوع پوشاک و لباس های مردانه از قبیل لباس رسمی، مجلسی و اسپرت طراحی نمایید.
همچنین نمونه کارت ویزیتهای بوتیک مردانه را در لینک زیر مشاهده کنید :
کارت ویزیت بوتیک و پوشاک مردانه
نکته که باید به آن توجه کنیداین است که فضای فروشگاه لباس یا بوتیک خود را با وسایلی همچون تعداد زیادی مانکن و میز و صندلی های فلزی شلوغ نکنید ، چون شلوغی بیش از حد باعث خسته شدن چشم و گیجی مشتری میشود.
نورپردازی مغازه پوشاک آقایان و خانمها
هدف هر فروشنده ای جذب مشتری بیشتر به فروشگاه و فروش بیشتر محصولات و کالاهای خود می باشد. بنابراین باید با ابتکار و خلاقیت فضای فروشگاه خود را گرم و دلباز نشان دهید به نحوی که محصولات و ویژگی های چشمگیر آنها به وضوح در معرض دید مشتری قرار گیرد.
نورپردازی مناسب یکی از راهکارهای کاربردی برای زیباتر نشان دادن لباس ها و جذاب جلوه دادن البسه و پوشاک محسوب می شود به گونه ای که میل به خرید را در مشتری ایجاد می نماید و وی نمی تواند از خریدن لباسی زیبا و خوش فرم صرف نظر کند.
نورپردازی استاندارد و اصولی، از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه شود. زاویه های نورپردازی و رنگ هایی که برای نورپردازی دکوراسیون فروشگاه پوشاک خود انتخاب می کنید، همگی به حالت و سبکی بستگی دارد که برای مغازه خود می پسندید. اگر اجناس مغازه شما، بیشتر پوشاک طرح کلاسیک می باشد، بهتر است میزان شدت نور را زیاد قرار دهید، اگر هم پوشاکی به سبک آنتیک و تجملاتی در مغازه دارید نورپردازی مغازه باید متعادل و سبک باشد.
سعی کنید در نورپردازی دکوراسیون فروشگاه پوشاک این نکته را در نظر داشته باشید که تحت هیچ عنوانی از چراغ های فلوئورسنت با رنگ سبز و زرد استفاده نکنید. این چراغ ها احساس صمیمیت و دلپذیری را از دکوراسیون فروشگاه پوشاک شما دور می کند و نکته منفی ای برای آن به شمار می روند. در کنار این موضوع، گفتنی است که استفاده از نور سفید در قسمت قفسه بندی و شلف بوتیک، می تواند ایده ای جذاب باشد. استفاده از نور مخفی و نورهایی برای مرز بندی قسمت های مختلف دکوراسیون فروشگاه پوشاک نیز از جمله کارهایی است که می توان در راستای بهتر شدن دکوراسیون فروشگاه پوشاک از آن بهرهمند شد. به علاوه اگر شما از گیاهان طبیعی در مغازه خود استفاده می کنید، قرار دادن نور در کنار آن می تواند به گرم تر شدن فضا کمک زیادی کند.
استفاده از گیاهان طبیعی بنا به ذات و خصلت انسانها زیبایی را چند برابر میکند و مشتری را ترغیب میکند تا زمان بیشتری را صرف دیدن لباسها و پوشاک کند و به نظر من از خسته شدن چشم جلوگیری میشه !
زیبایی دکور بوتیک خود یک تبلیغ محسوب میگردد
اگر دکور زیبایی داشته باشید قطعا یک تبلیغ کاملا مثبت انجام دادهاید ، زیرا دکور و ویترینی که شما برای مشتری میچینید اولین چیزی است که مشتری شما میبیند ، برای دکوراسیون داخلی فروشگاه یا مغازه خود پیشنهاد میکنیم از گیاهان نیز استفاده کنید چون فضایی گرم و دلپذیر به فروشگاه شما می بخشد. اگر می خواهید از مانکن ها برای جلوه دادن بهتر پوشاک و لباس استفاده کنید بهتر است که تعداد و ابعاد آن را با توجه به فضای فروشگاه انتخاب کنید. چیدن کوسنهای رنگارنگ در رنگ های گرم برای دلپذیر و گرم کردن محیط داخلی و دکور فروشگاه بوتیک دخترانه و بانوان میتواند تصمیم مناسبی باشد و به زیباییهای مغازه شما کمک کند.
ویترین مغازه شما همانند یک بنر تبلیغاتی در اتوبان مزیت خواهد داشت تا افراد فروشگاه شما را از یاد نبرند و مجموعه شما تبدیل به یک برند شود.
انتخاب دکور ویترینهای پوشاک
انتخاب صحیح نوع ویترینهایی که برای چیدمان محصولات بکار میرود در جذاب نمودن و زیبا جلوه دادن بهتر لباسها و پوشاک دخترانه و خانمها مؤثر است. به طور مثال اگر پوشاک و لباس های مغازه یا بوتیک شما از طرح های کلاسیک برخوردار باشند بهترین گزینه برای بهتر نشان دادن اجناس، انتخاب چراغ هایی است که نور آنها زیاد باشد. از نور سفید چراغ ها برای تزیین داخل مغازه ها بخصوص قسمت باکس فروشگاه استفاده کنید.
با توجه به اینکه چه نوع لباس و پوشاک را به فروش می رسانید، باید بتوانید قفسه بندی، رگال ها و استفاده از مانکن های جذاب را به شیوه ای درست و زیبا انجام دهید. انتخاب نوع قفسه ها و چیدمان لباس ها ارتباط مستقیم با میزان بودجه شما دارد. به عنوان مثال، اگر لباس های گران قیمت و برند را می فروشید، بهتر است کمدهای زیبا و متناسب با سبک داخلی بوتیک را برای قرار دادن لباس انتخاب کنید.
چیدن رگال های متحرک در فضای داخلی مغازه یا نصب قفسه روی دیوار از دیگر روش های قرار دادن لباس ها می باشد. دقت داشته باشید که اغلب خانم ها ترجیح می دهند خودشان لباس های مختلف را با دقت تماشای کنند و در نهایت گزینه مورد نظر را انتخاب نمایند. درخواست آوردن لباس های مختلف از فروشنده باعث میشود انتخاب را کمی سخت کند و در مشتری احساس خوشایندی ایجاد نمیشود. در نتیجه، بهتر است با نصب رگال و یا کمدهای مختلف، طراحی دکوراسیون بوتیک را به بهترین شکل انجام دهید.
سنخیت و تناسب لباسها با ویترین و قفسهها
همانطور که از طراحی فضای داخلی فروشگاه برای جذب مشتری بهره میبرید بهتر است که نسبت به دکور ویترین خود نیز حساس باشید چرا که پوشاک داخل ویترن میتواند در جلب مشتری و فروش بالای کالا تاثیرگذار باشد.
کالاهایی که بیشتر با سلیقه مشتریان سنخیت دارند و نسبت به سایر کالاها بهتر به فروش می رسند را بهتر است در قسمت ویترین ها و قفسه هایی که از دکور زیباتری برخوردار هستند، قرار دهید.
دسته بندی پوشاک بوتیک
اجناس فروشگاه خود را دسته بندی کنید، اجناسی که متقاضی بیشتری دارند را در قفسه هایی قرار دهید که در نورپردازی آنها از چراغ هایی سفید رنگ استفاده شده است.
برای چینش تعدادی از لباس ها از رگال استفاده کنید و برای کالاهایی همچون کفش و شلوار، قفسه ها بهترین گزینه برای چیدمان این نوع پوشاک می باشد.
با بهرهبردن از سلیقه و حس هنری خود را با سبک مدرن و مشاوره گرفتن از جوانان چیدمان یک اتاق یا فضای کاری ترکیب سازید تا با خلق فضایی دلنشین، از محیط زندگی و محیط کاری خود لذت ببرید تا این فضاها حس خوبی را به شما انتقال دهند ، قطعا اگر خودتان از دکوری که چیدید لذت ببرید دیگران هم لذت خواهند برد.
برای طراحی ویترین بوتیک در مرحله اول باید ویترین را مانند یک قاب عکس در نظر بگیرید. سپس نقاط طلایی و تمرکز را در آن تشخیص داده و مانکن ها و مواردی که بیشتر جلب توجه می کنند را در این نقاط قرار دهید. ویترین اولین چیزی می باشد که در جذب مشتری اثرگذار است. به طوریکه اگر طراحی ویترین بوتیک آقایان و خانمها حرفه ای و جذاب انجام شده باشد، افرادی که حتی قصد خرید ندارند را هم به سمت شما جذب میکند. این می تواند تجربه خوبی را برای این گروه از افراد ایجاد کند تا در دفعات بعد به عنوان مشتری واقعی به مغازه شما وارد شوند.خلاقیت و ایده پردازی باعث میشود بتواند دکور بوتیک را به گونه ای طراحی کنید که عابران و رهگذران از آن به عنوان سوژه برای عکاسی استفاده کنند. قطعا با این نوع طراحی بوتیک می توان در تبلیغات بسیار موفق بود.
مطالب زیر را حتما بخوانید:
قوانین ارسال دیدگاه در سایت
چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
نظرات کاربران