0

بنر چیست ؟ چگونه یک بنر خاص و شیک برای کسب و کار طراحی کنیم ؟

دسته بندی ها : وبلاگ 2 تیر 1400 افشین عربی 1987 بازدید
بنر چیست ؟

بنر چیست ؟

بنر را می‌توان یک پیام تعریف کرد که به شکل هنری طراحی شده است و اغلب دارای المان‌های تصاویر و متن است که روی انواع پارچه (مانند فلکسی) چاپ می‌شود که طرح آن بر اساس نیاز سفارش دهنده تهیه می‌شود . از انواع بنر بیشتر برای تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات استفاده می‌شود ، با وجود راه‌های گوناگون برای تبلیغات چه از نوع فیزیکی و چاپی و چه نوع مجازی و چندرسانه تبلیغات بنر‌ی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و هنوز هم به وجود آن‌ها نیاز است . تجربه ما در این زمینه در چند سال گذشته اثبات می‌کند که استفاده از بنر ،به ویژه در معرفی نام تجاری (برند ) ، محصولات و یا خدمات برای پیشبرد فروش بسیار موثر خواهد بود.

همچنین در یک تعاریف قدیمی‌تر ، بنر به پارچه برافراشته‌ای گفته می‌شد که یک متن روی آن نوشته شده باشد یا بواسطه حک شدن نشان ، نماد ، حروف یا اعدادی که روی بنر نگارش شده بود ، ماهیت صاحب امتیازانش را مشخص می‌کرد ، اگر بنر را اینگونه تعریف کنیم می‌توان گفت که حتی درفش کاویانی که سالیان درازی نماد ایرانیان بوده و یا عَلَمی که در متون اسلامی دیده می‌شود نیز نوعی بنر بوده‌اند .

ما در مقالات دیگه‌ای موارد دیگه‌ای رو که به تبلیغات مربوط می‌شوند رو هم کامل توضیح دادیم که ممکنه بدردتون بخوره :

کارت ویزیت چیست ؟

سربرگ چیست ؟

و این یک مورد دیگه که به تبلیغات مربوط نمیشه اما به چاپ و طراحی چرا :

اعلامیه ترحیم چیست ؟

و در آخر می‌تونید طرح‌های لایه باز psd آماده رو در لینک زیر ببینید :

دانلود طرح لایه باز PSD بنر

سرگذشت بوجود آمدن بنر

طبق روال همیشه گریزی به زمان پیدایش و تاریخچه بنر هم بزنیم ، چاپ بنر یک تاریخچه قرون وسطایی دارد و در جنگ‌های مختلف از آن به عنوان بیرق یا پرچم استفاده می‌شده است و در کلیساها هم می‌توان بنر را دید که از آن برای نشان دادن چهره قدیسانی مثل حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم و یا قدیسه هایی که کلیسا به نام آن ها وقف شده بود استفاده می‌شده است. با توجه به توضیحاتی که داده‌ایم در گذشته استفاده از بنر مانند استعمال آن مثل امروز نبود و بیشتر برای جنبه‌های نشان ملی و نمایش ابهت و قدرت آن کشور یا دولت استفاده می‌گردیده است یا شناسایی مکان یا محلی برای جمعیت عظیمی که جز بنر هم راهی برای آن نبود اما امروز بیشتر کاربرد بنر در تبلیغات است و در موارد دیگر کمتر از آن استفاده می‌شود و به مرور زمان کاربری آن تغییر کرده است .

طبق آمار سازمان بین المللی تبلیغات که در سال 2000 میلادی اعلام شد تبلیغات از طریق بنر 47 درصذ کل تبلیغات را تشکیل داده است . هر چند ممکن است امروز این درصد کاهش پیدا کرده باشد ، بواسطه گرایش به تبلیغات مجازی اما قطعا میزان آن افزایش پیدا کرده است زیرا آگاهی افراد نسبت به تبلیغات افزایش پیدا کرده است ، همچنین اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات در این سال 2/8 میلیارد دلار بوده ، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم . به طور خلاصه در تعریف بنر می توان گفت که “بنر ، در واقع پرچمی است که یک پیغام ، لگو و سمبل را منتقل می کند” همانند درفش کاویانی که گفتیم ، البته در جامعه ما ایران بنر را نمی‌توان به این صورت تعریف کرد ، زیرا از بنر برای مقاصد و اهداف مختلف استفاده می‌شود.

درفش کاویانی یک نوع بنر

درفش کاویانی یک نوع بنر

اجزا یک بنر

همانطور که در تعریف بنر گفتیم بنر یک تصویر تبلیغاتی می‌باشد که در سایز و اندازه‌های مختلف و همچنین ابعاد متفاوتی تولید یا چاپ می‌شود . و اصولا هر بنری از اجزای زیر تشکیل شده است :

  • یک یا چند تصویر
  • متن تبلیغاتی یا شعار
  • یک یا چند لوگو (نشانه)
  • یک یا چند ایکون
  • بنر برای انتقال یک پیام تبلیغاتی یا معرفی محصول و خدمات و حتی قیمت گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از بنر‌ها در برخی از جهات شباهت خیلی زیادی با اسلایدر‌ دارند که در صفحات وب می‌توان آنها را دید و جالب است بدانید که به این تصاویر هم بنر گفته می‌شود و حتی در برخی موارد به پست‌های اینستاگرامی نیز بنر گفته می‌شود ، که در لینک زیر توضیحات و مدل‌های آماده بنر اینستاگرامی را می‌توانید مشاهده کنید که به صورت لایه باز قرار گرفته‌اند.

دانلود لایه باز بنر پست اینستاگرام

 

از بنر برای چه موارد می‌توان استفاده کرد ؟

  • طرح‌های فرهنگی
  • مجالس ترحیم
  • تبریک زیارت (مکه ، کربلا و …)
  • انتخابات
  • مناسبت‌های مذهبی
  • رویدادهای اجتماعی و سیاسی
  • رویدادهای ملی و بین‌المللی
  • معرفی محصولات
  • معرفی خدمات
  • قیمت گذاری خدمات / محصولات
  • کاربرد در اتحادیه‌های صنفی
  • کاربرد در کسب و کار انواع چاپ بنرهای تبلیغاتی
  • و…
یک نوع بنر تبلیغاتی رستوران

یک نوع بنر تبلیغاتی رستوران

چاپ بنر

چاپ ، که در مقاله برای چاپ و طراحی بنر مد نظرمان قرار دارد در اصطلاح عبارت است از انتقال مطالب شامل نوشته‌ها ، تصاویر و…. از یک حامل فرم به یک سطح که قابلیت چاپ داشته باشد . کار چاپ در یک محیط مؤسسه ، مجتمع یا کارگاهی با امکانات لازم صورت می‌پذیرد که در اصطلاح به آن چاپخانه گفته می شود و حرفه چاپ توسط افراد متخصص در این موضوع انجام می گیرد که آنها را چاپگر می‌نامند.

اعتماد سازی برای جلب صاحبان فن جهت تبلیغات کار آنها بسیار ساده است ، تنها کافیست که یک نمونه کار حرفه ای از تبلیغات به آنها ارائه شود که نتنها باعث جذب آنها می گردد بلکه به طور قطع کاری را که ارائه می دهد با معرفی به دیگران بقیه صاحبان فن را نیز جذب می‌کند.

چاپ و طراحی بنر

طراحی بنر بسیار کاری قابل تنظیم و خلاقانه است. طراح می توانید کار چاپ و طراحی بنر را به تناسب ذهنیت مصرف کنندگان هدف تنظیم کند و طراحی نماید . اگر کسب و کار در مورد لوازم آرایشی است، طراح می توانید چاپ و طراحی بنر تبلیغاتی را به گونه ای انجام دهد که شامل رنگ، سبک، الگو و تصویری باشد تا که برای مخاطبان خانم مورد علاقه طراح قرار بگیرد . لازمه این کار برای تاثیر بیشتر تبلیغات ، اطلاعات کافی از روحیه مصرف کنندگان (Consumer) و اهداف محصول موضوع هست این در حالی است که طراحی محصولات در حین سادگی باید به گونه ای باشد که بتواند جاذبه فکری داشته باشد و ذهن مخاطب را درگیر کند و همچنین به طور جامع مفهوم تبلیغ را به مخاطب انتقال دهد . چاپ و طراحی بنر باید ترکیبی از کیفیت ، جذابیت ، قیمت مناسب و محتوایی کارآمد باشد تا بتواند رقبای خود را کنار بزند .

فرق بنر با چاپ فلکس چیست ؟

گاهی بنرهای چاپ شده برای نمایان کردن محتوای خود دارای محدودیاتی هستند که از کمبود نور و تاریکی محیط پیرامون آن ها به عنوان یکی از مهمترین این عوامل می توان یاد کرد . در همین رابطه شاهد این هستیم که در کنار بسیاری از بزرگراه ها ، خیابان ها ، پل های هوایی یا سردر برخی فروشگاه ها ، بنرهای نصب شده بواسطه تاباندن نور به آن ها روشن شده و بدین ترتیب این امکان را به مخاطبین خود می دهند تا بتوانند از محتوای آن ها دیدن کنند .

با وجود اینکه این روش به کاربرد شبانه‌روزی این نوع بنرها کمک می کند ، اما پر واضح است که ظرافت لازم برای استفاده شدن در محیط های سرپوشیده را ندارد ، به همین منظور عده ای با تعبیه این چشمه نور در پشت بنر ، علاوه بر معطوف کردن همه انوار ساطع شده به پشت اثر و به وجود آوردن امکان بهتر دیده شدن آن ، مقدمات استفاده از این پدیده را در فضاهای بسته نیز به وجود می آورند ضمن اینکه سئو یاب برای به بار نشستن این سایت در گوگل زحمت زیادی را کشیده است .

در این سازوکار که بدان تابلوی فلکس یا فلکسی فیس گفته می شود (قوطی فلزی با ردیف های موازی LED یا لامپ مهتابی) ، محتوای تصویری روی مدیایی نازکتر به صورت پررنگ تر چاپ شده (بنرهای معمولی نور را از خود عبور نمی دهند) و بدین ترتیب در قالب های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند .

 

چگونه می توانیم یک بنر یا تابلوی فلکسی سفارش دهیم ؟

در حال حاضر استفاده از اینترنت و موتورهای جستجوگر آن ساده ترین راه برای یافتن یک مرکز مطمئن و با کیفیت چاپ فلکس و بنر می باشد ، چرا که صعود طبیعی تارنمای یک مجموعه به صدر نتایج موجود نشان از ثبات قدم آن ، کیفیت بالای محصول یا خدمات ، رضایت بالای مشتریان و صد البته ساختار کاربری و بی دردسر یک وبسایت می باشد .

در همین اثنا تارنمای مجموعه چاپ بلوط با قرار‌گیری در صدر نتایج مرتبط با چاپ بنر ، این مژده را به متقاضیان حصول این محصولات می دهد که می توانند بدون مراجعه حضوری به دفتر این مجموعه (واقع در خیابان مالک اشتر ، حد فاصل کارون و قصرالدشت) بنر مورد نظر خود را سفارش داده و در اسرع وقت آن را دریافت نمایند .

تفاوت بنر با سایر متریال ها

خیلی‌ها بین فلکسی، بنر، پوستر و پلات هیچ تفاوتی نمی‌بنند و همه را به چشم بنر نگاه می‌کنند ولی کاملا با یکدیگر متفاوت اند و کاربرد‌های مختلفی هم دارند و هر یک در یک جا کاربرد دارد و فقط از نظر ظاهری شباهت‌هایی بین این ابزارها وجود دارد ولی همین شباهت هم صد در صد شبیه به هم نیست.

در این قسمت می‌خواهیم  راجع به تفاوت‌های بنر با سایر وسایل ارتباط جمعی و تشریح ویژگی‌های آن، توضیحاتی بدهیم تا راجب تفاوت‌های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تفاوت بنر و فلکسی فلکس یا به عبارت دقیق‌تر و صحیح‌تر “فلکسی فیس” یک نوع متریال است که اغلب برای تابلوهای سردر مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، تابلوهای عابر پیاده و حتی در بعضی موارد در بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که لامپ مهتابی دارند و در معرض دید و نور خورشید هستند استفاده می‌گردد.

انواع بنر فلکسی

فلکسی یا فلکس دو نوع چینی و کُره‌ای دارد، نوع چینی آن معمولا 18 اُنس و نوع کُره‌ای آن 20 اُنس می‌باشد، متریال فلکسی به جنسی اطلاق می‌شود که نور را از خود عبور می‌دهد در حالی که بنر این قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده می‌شود. بنر نیز مثل فلکسی دو نوع چینی و کُره‌ای دارد و هر دو نوع آن گرامازی بین هشت اُنس تا سیزده اُنس را دارند، تفاوت بنر چینی با بنر کُره‌ای در کیفیت چاپ و مقاومت بنر است. بنر کُره‌ای از کیفیت چاپ و مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است. بنرهایی که برای استفاده معمولی می‌باشد معمولا ده اُنس چاپ می‌شوند ولی اگر از بنر برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده شود که قرار است نور از جلو داشته باشند، توصیه می‌شود از بنر سیزده اُنس استفاده گردد، البته پیشنهاد می‌شود در این مورد با تابلو ساز مشورت شود تا بتوانید از تجربیات وی نیز استفاده کنید قطعا در هزینه‌ها و انتخاب جنس مناسب می‌توانید استفاده مفید نمائید.

خروجی و چاپ بنر فلکسی

تکنولوژی چاپ و نوع دستگاه چاپ در بالا بودن کیفیت چاپ نقش بسیار زیادی دارد همانطور که در چاپ‌گر‌های معمولی کیفیت چاپ متغیر است و باید متناسب با نیاز انتخاب شود برای بنر نیز به همین صورت است یعنی اگر برای چاپ از بنر کُره‌ای استفاده شود ولی دستگاهی که با آن چاپ می‌شود دارای کیفیت پایین چاپ باشد، کار از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود و این یک چیز بدیهی است ، یا اگر دستگاه چاپ خوبی داشته باشید و از بنر بدی استفاده کنید خب قطعا کیفیت خوب و دلخواه را نخواهید دید.

در چاپ فلکسی باید به این نکته توجه داشته باشید که اغلب فلکسی کمی تیره‌تر از بنر چاپ می‌شود، دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است، اگر فلکسی مانند بنر چاپ شود، در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می‌شود، کار چاپ شده تا حد زیادی بی رنگ و رو خواهد شد.

تفاوت بنر با پوستر

شاید برای بعضی دوستان این سوال کمی ساده باشد اما ممکن است تفاوت‌های بنر و پوستر را به صورت دقیق ندانید و یا کلا بعضی دوستان اصلا هیچ تفاوتی بین این دو مورد قائل نباشند ، پس با مای‌گرافیکس همراه باشید .

استفاده از پوستر و بنر

در مورد استفاده از پوستر و بنر را می‌توان هر جایی که افراد حضور دارند و یا جاهایی که در آن عبور و مرور زیاد است مانند : خیابان، مکان‌های ورزشی و آموزشگاه‌ها نصب نمود تا مخاطبین آن را ببینند. به همین دلیل شرکت‌های تبلیغاتی از آن‌ها برای بالابردن موفقیتشان استفاده می‌کنند و در واقع از پر مصرف‌ترین و پر بازده‌ترین ابزارتبلیغات محسوب می‌شود ، و البته ممکن است بنر هزینه‌های کمتری نیز داشته باشد.

پوستر و بنر از نظر عملکرد و هدف

بین پوستر و بنر از نظر عملکرد و کارایی و در نتیجه هدفی که دارید هیچ تفاوتی باهم ندارند و تفاوت آن‌ها در چیز دیگریست . در نگاه اول شاید تفاوت آن‌ها تنها در فواید و مضرات شان باشد. پوستر روی کاغذ چاپ می‌شود ودر نتیجه گران‌تر است. پوستر‌ها به جز در موارد خاص (کاغذهای با دوام وخاص) با دوام و خاص نیستند، در حالی که بنر از نظر مورد استفاده قرار گرفتندر محیط‌های باز و وسیع، بادوام‌تر و ارزان‌تر است. همچنین می‌توان بنر را در سایزهای بزرگ هم چاپ کرد.

چه زمانی از پوستر استفاده کنیم ؟

در مواردی که نیازی به دوام و ماندگاری تبلیغات نباشد، پوستر گزینه بهتری برای تبلیغ است. ولی وقتی مخاطبان وسیع‌تر می‌باشند، مثلا در کنسرت‌ها، بنر گزینه بهتری است. در نتیجه اصلا لازم نیست بین پوستر و بنر یکی را انتخاب کرد و می‌توان از هر دوی آن‌ها استفاده نمود . و ممکن است گاهی بحث سلیقه‌ای باشد و پوستر انتخاب شود ، مثل خود من.

از انواع بنر در کجا استفاده کنیم ؟

در محیط‌های باز از بنر و در محیط‌های کوچک و بسته از پوستر استفاده شود، زیرا بهترین بازده را خواهد داشت. بنردر واقع پارچه‌هایی شبیه پرچم است که در خیابان‌ها یا مکان‌های عمومی آویزان می‌شود ولی معمولا برای پوستر از کاغذ استفاده می‌کنند و آن را به یک سطح فلزی، سنگی یا چوبی می‌چسبانند. بنر با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال ابتدایی به وجود می‌آید، اما برای چاپ پوستر از چندین کاغذ و معمولا از کاغذهای رول استفاده می‌کنند. معمولا بنر عریض‌تر از پوستر است، ولی در مقابل پوستر طویل‌تر از بنر است.

از این بنر می‌توان در شرایط بد آب و هوایی استفاده کرد مانند : پشت شیشه مغازه ها ، بالای آسمان خراش ها ، بر روی بالن ها و هواپیما ها و محل هایی از این قبیل از بنر استفاده می شود . از انواع و اقسام دیگر بنر می توان به مدل های زیر اشاره کرد .

-بنر وینیل (ماده شیمیایی ) : بنر وینیل خیلی با دوام است و راحت تر تمیز می شود و حداقل تا یک سال دوام می آورد .

بنر وینیل شبکه ای : برای آب و هواهای مرطوب و باد و بارانی، مثل شمال ایران مناسب است ، چرا که به صورت شبکه شبکه طراحی شده است و همین باد را از بنر رد می کند و آسیبی به بنر نمی رساند .

لمپوست بنر : لمپوست بنر ، گونه ای جدید از سازه های تبلیغاتی است که به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری بسیار عالی اش در مقابل تنش های ناشی از وزش باد و باران ، می توان از آن در بسیاری از محیط های بیرونی بهره جست . طراحی این سازه به گونه ای است که می تواند از پاره شدن بنر در بادهای شدید جلوگیری نماید . این سازه ضمن افزایش توجه مخاطبان ، باعث زیبایی و جذابیت بصری نمای شهری هم می شود .فنرهای به کار رفته در راکت های نگه دارنده این سازه ، این امکان را فراهم می سازد که در هنگام وزیدن باد ،بنر در مقابل تنش ناشی از آن انعطاف پذیر باشد و نیروی اعمال شده به بنر از طریق فنر به فک متحرک منتقل شود و در نتیجه بنر تبلیغاتی از آسیب مصون بماند . با توقف وزش باد ، فک متحرک به حالت اولیه باز می گردد .

بهترین سایز را انتخاب کنید

شاید مهم‌ترین عامل در انتخاب سایز بنر این است که قرار است بنر شما از چه فاصله‌ای دیده شود . اگر بنر خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد ممکن است دیده نشود مثلا اگر شما یک بنر شش متری چاپ کنید و از فاصله 1 متری به آن نگاه کنید اصلا متوجه نخواهید شد و مخاطب به آن دقتی نخواهد کرد و یا بلعکس .

ویژگی‌های بنر

در رابطه با جنس و ویژگی‌های انواع بنر باید بگوییم که بنر دو نوع چینی و کره‌ای دارد که از لحاظ کیفیت و همچنین هر نوع آن دارای گراماژی بین 8 انس تا 13 انس دارد ، که طبق معمول از نظر کیفیت بنر کره‌ای از کیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است ، که در جامعه ما این مورد بدیهی است .

در ادامه باید این نکته رو هم بگم که برای استفاده معمولی از بنر‌ها اغلب از 10 انس چاپ استفاده میشود ولی اگر بنر برای تابلوهای سرد در فروشگاه و مغازه استفاده گردد که اغلب هم پشت یا جلوی آن قرار است نور تابیده شود توصیه می‌کنیم از بنر 13 انس استفاده گردد ، البته امروز در صورتی که توانایی پرداخت هزینه تابلو‌های برجسته (چلنیوم) را داشته باشید می‌توانید از نوع تابلو‌ها استفاده کنید که ظاهری شیک‌تر دارند و همچنین طول عمر بسیاری بالاتری نسبت به بنر‌ها دارند .

خب از جنس بنر که بگذریم ، مهم‌ترین مولفه برای بالا بودن کیفیت کار نوع دستگاه چاپ  است که در بالا بودن کیفیت چاپ نقش مهمی دارد ، به این معنی که اگر شما برای چاپ خود از بنر کره‌ای استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ می‌کنید دارای کیفیت پایینی باشد ، کار شما از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود ، پس اگر می‌خواهید دستگاه چاپ بنر بخرید که این مقاله را می‌خوانید حواستان باشید قبل از خرید حتما مطالعه‌ای روی انواع دستگاه‌های چاپ داشته باشید.

بنر در عصر دیجیتال مارکتینگ

با رشد روز افزون شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با 700 میلیون کاربر در دنیا که هر روز به آنها افزوده می‌شود بنر‌های تبلیغاتی هم رنگ و بوی دیگری گرفته اند به عنوان مثال بنر‌های تبلیغاتی پست یا استوری اینستاگرام که در ادامه توضیح خواهیم داد که چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

یک بنر تبلیغاتی چه فرقی با یک پست معمولی در اینستاگرام دارد؟

بنر تبلیغاتی همان عکس یا ویدئویی است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام انتشار می‌یابد ولی تفاوت‌هایی هم با پست معمولی در اینستاگرام دارد ، حالا چرا متفاوت است و اصلا چه تفاوت‌هایی دارد را در ادامه بهتان می‌گویم ، همچنین می‌توانید طرح‌های آماده و لایه باز ما را در لینک زیر مشاهده کنید :

دانلود لایه باز بنر پست اینستاگرام

یک بنر تبلیغاتی اینستاگرام نباید معمولی باشد چون برای تبلیغ در صفحات پر بازدید و صفحات اینفلوئنسرها قرار داده می‌شود و علاوه بر بازدید زیاد باید توجه مخاطب را جلب کند و به چشم کاربر بیاید ، در اصل یک بنر تبلیغاتی اینستاگرام خوب باید دارای دو ویژگی مهم باشد که در زیر آمده است .

بنر باید هدفمند باشد

حالا هدفمندی چه مفهومی دارد ؟

منظور از هدفمندی بنر این است که باید بدانید دقیقا برای چه چیزی و چه کسی تبلیغ می‌کنید و اصلا برای چی هزینه تبلیغ می‌کنید ؟ چه مخاطبینی را می‌خواهید جذب کنید ، از نظر مخاطبین شما چه چیزی جذاب است ؟ و مخاطب شما چه مشکلاتی دارد که شما می‌خواهید آن را حل کنید ؟ برای تبلیغات در اینستاگرام باید کاملا هدفمند فکر کرد و تصمیم گرفت ، همه چیز براساس آن هدف‌گذاری طراحی شود ، تمام متن و تصاویر قرار گرفته شده در تصویر باید یک هدف داشته باشند. در غیر این صورت تبلیغات در اینستاگرام بیهوده است و هزینه‌های اضافی روی دوش شما خواهد گذاشت و تنها پول خود را دور ریخته‌اید.

پس قبل از هر چیزی با خودتان فکر کنید و به سوالات زیر پاسخ دقیق بدهید:

مشخص کنید که مخاطبان تبلیغ شما خانم هستند یا آقا یا اینکه تفاوت جنسیتی ندارد؟ مشخص کنید که چه کسانی قرار است تبلیغات شما را مشاهده کنند ، مثلا اگر محصول شما یک ریش تراش باشد پس باید مخاطبینی که تبلیغ شما را می‌بینند بیشتر آقایان باشند ، در نتیجه بنری که طراحی می‌کند و پیجی که انتخاب می‌کنید که در آن تبلیغات بگذارید باید در زمینه آقایان بیشتر فعالیت داشته باشند و بلکعس تبلیغات رژ لب را نمی‌توان در پیجی که بیشتر مخاطب آقا دارد قرار دهید و بنری که طراحی می‌شود هم باید بیشتر مورد پسند خانم‌ها باشد ، از رنگ ، متن و تصاویر استفاده شده داخل بنر گرفته تا هزاران مورد دیگر.

اگر می‌خواهید برای پیج اینستاگرام خود فالوئر بخرید یا مدیریت آن را برون سپاری کنید و کار تولید محتوا را انجام دهید ، می‌توانید از خدمات فرا اینستا بهره‌مند شوید :

مدیریت پیج اینستاگرام و تولید محتوای حرفه‌ای

خرید فالوئر فیک ارزان قیمت

مسئله جنسیت یکی از مهم‌ترین عوامل هدف‌گذاری برای تبلیغات در اینستاگرام است ، پس با توجه به جنسیت مخاطبان خود تبلیغات بنری خود را بسازید ، برای مثال ممکن است قرار دادن یک ریش تراش کنار یک سبد گل تبلیغات جذابی برای آقایان نباشد چون آقایان تمایلی به آن ندارند اما چیدن لوسیون زنانه کنار همان سبد گل یک تبلیغ عالی محسوب می‌شود!

مخاطبان تبلیغ شما چند سال دارند؟ آیا محصولی که برای آن در اینستاگرام تبلیغ می‌کنید مربوط به سن خاصی است؟ مثلا اگر صفحه شما مربوط به لباس های اسپرت دخترانه است، مخاطبان شما دخترهای نوجوان و جوان هستند و باید روحیات آنها را برای تبلیغات در اینستاگرام در نظر بگیرید. این دخترها شاد و پرانرژی هستند پس می‌توانید برای بنر تبلیغاتی خود رنگ های تند و شاد را به کار ببرید و یا در کپشن از ادبیات رایج آنها استفاده کنید.

آنها اهل کجا هستند؟ کسب و کار شما چه مدلی است؟ آیا یک فروشگاه ثابت در شهر اصفهان دارید؟ ممکن است که اصلا کسب و کار شما اینترنتی باشد و به تمام نقاط ایران ارسال داشته باشید. آیا محل زندگی آنها در فروش شما تاثیر دارد؟ پس روی آن مانور بدهید. مثلا اگر یک فروشگاه در شهر اصفهان دارید و می‌خواهید آدمها به آنجا بیایند، پس مخاطب شما اصفهانی ها هستند و پست تبلیغاتی شما باید این نکته را به مخاطب نشان بدهد.
آنها به چه چیزی علاقه مند هستند؟ در نظر گرفتن علایق مخاطب، کلید موفقیت تبلیغات در اینستاگرام است. حتی ممکن است کسانی وجود داشته باشند که به کالای شما نیاز نداشته باشند، اما وقتی تبلیغ جذاب شما را می‌بینند، باعث می‌شود که به صفحه شما سر بزنند.

تعامل بنر شما با کاربر چقدر است ؟

دومین ویژگی یک بنر خوب برای بازدهی بالا و مناسب به گونه‌ای که سرمایه شما از بین نرود ، تعاملی بودن آن است. تعاملی بودن بنر اینستاگرام است ، یعنی اینکه با مخاطب حرف بزند و با او ارتباط برقرار کند و نیاز مخاطب شما را رفع کند این دیگر مهارت شماست که چطور کاری کنید که تبلیغات شما یک تبلیغ خشک و خالی نباشد ، چون هر کسی در حیطه کاری خودش مشکلات کاربران را می‌داند و باید بداند که آن مشکل با چه چیزی حل می‌شود ، در واقع همه ما برای رفع یک مشکل هزینه پرداخت می‌کنیم و تعامل را هم با همان چیزی که رفع کننده‌ مشکل است برقرار می‌کنیم ، بعد از رفع مشکل ، علایق و سلایق ما هستند که باعث تعامل می‌شوند اما شما هیچ‌گاه علایق مخاطب خود را بنر نخواهید دانست ، پس روی رفع مشکل مخاطب خود تمرکز کنید.

 

 

گرافیک من وردپرس
افشین عربی

طراح گرافیکی

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه مای گرافیک

با عضویت در خبرنامه ویژه مای گرافیک از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!